Risico op verbrande kleppen bij directe injectie met LPG-installatie van Vialle LPdi?
Het risico op verbrande kleppen is zo goed als nihil bij directe injectiemotoren, omgebouwd met een LPG-installatie van het merk Vialle LPdi, wel om de volgende redenen:
1. De injector zit na de inlaatklep, dit betekend dat er uitsluitend lucht langs de inlaatklep komt. Van smering is dus nooit sprake zowel op benzine als LPG niet.
2. Doordat we vloeibaar LPG in de verbrandingsruimte inspuiten vind pas daar de verdamping plaats.
Hierbij wordt veel warmte aan de omgeving ontrokken en daalt de temperatuur in de verbrandingsruimte. Gevolg lagere verbrandingstemperaturen!
3. Huidige motoren welke gedownsized zijn en met turbo, zijn berekend op hogere thermische belastingen.
Ervaring van de fabrikant Vialle uit Eindhoven:
"Tot op heden zijn wij nog GEEN klepschades meegemaakt bij auto`s welke met een LPdi systeem rondrijden. Het grootste gedeelte rijd in Duitsland en ik hoef jou niet uit te leggen hoe ze daar rijden :-)"
Contacteer ons voor meer informatie. Voor LPG-installateurs is een opleiding mogelijk bij ons in Eeklo.
De installatie van LPdi is mogelijk in de meeste directe injectiemotoren (4 cil.) van de VW-groep (Volkswagen, Audi, Seat).
Momenteel doen wij een actie de installatie van LPdi bij Ford, Volvo, Kia en Huyndai. Hier vindt u meer informatie:
https://lpg-installatie.blogspot.be/2013/05/vialle-lpdi-voertuigen-met-directe.html
Reacties
Een reactie posten